söndag 24 januari 2010

Videoblogg om Facebook - Tankar om Facebookrelationer



Vilken hemsk upplevelse det är. Jag har synts tidigare på Internet i rörlig bild men det här var mer personligt. Det känns som om jag har våldfört mig på min själ. Det var till och med så jobbigt att jag drömde om att jag skulle dö.
Jag drog en parallell i videon om mina första Interneterfarenheter där jag var väldigt försiktig med vad jag lade upp på nätet. Inga telefonnummer, personnummer eller tydliga bilder på mig, nu har jag snart fläkt ut allt. Det kanske inte är hela världen men jag är inte så bekväm med det. Det kanske beror på att man inte har någon kontroll av materialet längre.
Vilket dilemma, vad ska jag göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vet.jag har haft liknande tankar. nu har jag liksom motvilligt och på ett aningen obstinat sätt kapitulerat.fast ändå inte, jag är väldigt noga med vilka jag släpper in på min facebook.där magkänslan säger nej blir det nej. och vicecersa.//marita

 
Share