fredag 16 januari 2009

Blogger

Till den här kursens uppgifter tog jag tillfället i akt att testa ett annat bloggverktyg i Blogger än det jag använder till övriga utbilningen. WordPress heter den och ser ut så här (min wordpressblogg) i mitt fall.
Den senaste tiden har gått åt till att utforska Blogger. Till en början var det lite krångligt då den versionen av Internet Explorer vi hade på skolan inte kunde läsa bloggers javascript. Nu har det ordnat upp sig, jag installerade Firefox och har nu börjat förstå det här bloggverkyget.

En sak till som jag har försökt att förstå är vad en Trackback är och vad man använder den till. Sökte Trackback på Wikipedia men blev tyvärr inte klokare. Vår lärare har försökt att förklara vid ett flertal tillfällen men det verkar inte gå in i mitt huvud. Om det är någon som på ett pedagogiskt sätt kan förklara är det bara att lämna en kommentar.

Nu tänkte jag komma vidare och försöka reda ut mitt lärkontrakt som jag skulle skriva till den här kursen om de olika modulerna.

Inga kommentarer:

 
Share